söndag 2 maj 2010

Våren hat tillfälligt bromsat in sin framfart

Då var det dags ........ äntligen står en löparrunda på dagordningen. Värmen har tillfälligt gjort halt och därmed vårens framfart bromsats något. Sol från en klarblå himmel det ser skönt ut men det är bara 6 grader varmt så det blir långa tights igen.

Rundan idag får kroppen styra hur lång den blir men jag siktar på mellan 5-10km i mitt fortsatt lugna tempo. Där efter blir det lite mjuk körning i gymmet för att få igång armar och bålens muskler lite extra.

Tänk vad livet bär överraskningar i sitt sköte, blev kontaktad av en barndomsvän via Facebook som jag inte hört av på 25 år. Vi enades om att det är märkligt att vi båda har hunnit med att skaffa familj med tre barn trots vår låga ålder på 25 år =)

Dylta Bruk är och var en magisk plats att växa upp på, ett ställe som jag alltid kommer att återvända till!

Som en sista rad skickar jag med några meningar som en av dom stor tänkarna inom kristendomen har formulerat Thomas Aquino.

-Sanningen utgörs av två delar, en förnufts baserat vetande den naturliga uppenbarelsen samt tro den övernaturliga uppenbarelsen.

//J

1 kommentar:

  1. Hello bro! Gud vad göttigt för dig att vara uppe på benen igen, kul för dig! Ett tips om du inte redan gör det, aktivera din core/hållningsmuskulatur med plankan och plankan på raka armar och växelvis knä mot bröstet samtidigt som du spänner magen och bibehåller en stabil i övrigt orörlig kropp från stödbenets tå till hjässan.
    Målet är aktivera din hållningsmuskulatur för ett bättre löpsteg, ej att trötta ut musklerna. Känn efter, kör 1-2 set med 3 rep/ben, vila 45-60 sekunder emellan seten där du under tiden stretchar ljumskarna/höftböjarna. Jag lovar dig att du kommer känna en skillnad efter denna uppvärmning. Välkommen tillbaka in i gemet!
    //Nanni

    SvaraRadera