måndag 31 maj 2010

I'am on fire

Gisses vilken dag på gymmet det blev. Allting startade med att mardrömmar red mitt sinne till total oförmåga att sova mellan klockan 01:30 och 04:00. Tanken var att jag skulle orka upp 05:15 för min morgon promenad på två timmar. Men inte efter en sådan natts idogt snurrande i sängen.

Trött som ett apskaft masade jag mig iväg till jobbet fullständigt frustrerad över att inte hitta nyckel till bilen. Någon (läs jag) hade hängt in den i nyckelskåpet där den ska hänga. Innan geniet inom mig lokaliserade den där så hade alla jackor och byxor från helgen noggrant visiterats in i minsta detalj.

Väl på jobbet började arbetsdagen med som så många andra att rekapitulera vad jag slutade i mina ärenden någon stans. Efter lite samtal via telefonen med nya kunder började bilden klarna och vips var hon 11:30.

Friskis och Svettis hägrade med lite ny energi i magen i form av Keso och banan. Jag inledde besöket med att tjur rusa intervall träning på cykel enligt modellen 5, 4, 3, 2, 1 med 2 min lugnare tempo mellan varje intervall. Mjölksyran flödade i samma takt som svetten från kroppen. Måste medge att jag kände mig mäkta stolt att klara av sista minuten med sammandragningar i mellangärdet och tilltagande illamående. Tur att jag har lite demoner inombords att övervinna annars hade jag aldrig fixat det. Sedan vidtog 3 set axelövningar med 25kg vikt à 8 repetitioner, då dessa blev lite försummade förra veckan. Därefter fortsatte jag med ryggövningar och en ljuvlig stretch.

Sedan hade min timme gått och raskt hämtades en matlåda på Åhlens restaurangen som bestod i oxjärpar med potatis och brunsås =)

Förhoppningsvis kommer min natt sömn vara något mer ro givande inatt med tanke på gårdagens nattliga vila och dagens pass på gymmet.

Peace Love och Löparskor //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar