fredag 30 april 2010

Leka själv

Carl har redan nu utvecklat ett vuxen beteende som 5 åring. Varje dag vill han vara för sig själv och leka utan att vi stör som han uttrycker det. Sen kör han så det ryker och slåss mot drakar och andra monster. Eller så är det olika episoder från Star Wars han spelar upp i takt med hopp, skutt samt ett antal olika ljudeffekter.

I morse 06:15 var en sådan dag, han drog igång och flög rymdskepp tillsammans med Thomas Ledins låt ' Vi är på gång' på högsta volym på sin lilla minstereo. Efter det inledande crescendot så avrundas det hela med en femton minuter fäktande och springande runt våra soffor i vardagsrummet. Förstod inte riktigt från vilken galax monstren kom denna gång. Att det dock var en allvarlig incident som inträffat förstod jag genast på intensiteten och allvaret som omgav Carl.

Segerns sötma njöts sedan i fulla drag med ett glas välförtjänt måltidsdryck med päronsmak.

Egentligen är det väl ingen skillnad på Carls och mitt behov av att leka själv. Den lilla skillnad som finns är att jag oftast verkligen är 'själv' när jag springer mina runder.

Segerns sötma njuter även jag i form av en liter vatten från Malmköping och tycker att det är lika välförtjänt som min galax stridande son.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar