måndag 10 maj 2010

Dagenefter upp till 13

Lite lätt stel i ben nacke var den första känningen när jag steg upp ur sängen i morse. Magen känns öm om ett litet illamående ligger som en hissmusik i mitt inre. Med andra ord dagens träning var lätt att välja. Det blev 30 min på cykel i lugnt tempo för att få igång lite blodcirkulation i lår och vader. Där efter följde en behaglig stretch av hela kroppen. Efter intagen lunch spred sig en behaglig varm känsla i kroppen.

Jag har pratat igenom vad som hände med min bror som coachar mig i näringslärans vindlande labyrinter. Vi har kommit fram till att göra följande förändring av löpträningen till och med min födelsedag den 17 september. Detta för att utifrån min nuvarande fysik och vilja optimera träningen för att nå delmål nummer ett 85 kg, men samtidigt bibehålla utvecklingen kring löpningen.

I dagsläget ligger jag på ett litet kaloriunderskott sett till en hel veckas kaloriförbränning. Detta kan ha varit en starkt bidragande orsak till att min ork tog så abrupt slut i söndags.

Den fortsatta träningen kommer att genomföras i två olika träningsintervaller fördelade på var sin vecka. Till detta kommer jag även att ändra kalori intaget utifrån min nuvarande strategi. Jag kommer under veckan med långlöpning, 15-20km 3 gånger i veckan, ligga på ett normalt kalori intag det vill säga ej underskott. Under nästkommande vecka fördelar jag om kalori intaget så att jag ligger på ett litet underskott. Till detta lägger jag in intervallträning samt kortare rundor på 7 – 10 km 4 gånger i veckan.

Arthur Shopenhauer har skrivit följande ’ Näst efter klokskap är mod en mycket väsentlig egenskap för lycka’

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar