torsdag 20 maj 2010

Fy o blä vad tungt


Averkade gårdagens träningspass som i ett fantastiskt försommar väder och hög luftfuktighet. Bilderna är från den sena kvällen.
Åskan dundrade med flera nedslag i köpingen vilket är högst ovanligt. Tyvärr tog Tor med sig vår teknik för att nyttja world wide web så nu får min Iphone tjänstgöra som ställföreträdande internetlänk.

Tänk vad 12km i rask promenadtempo är tungt både för fötter ben och psyke. Min snittpuls under de 120 minuterna jag var ute landade på 113 bpm kilometertiden 9:31 min. Förstår var coach Ingemar vill komma med detta. Inte nog att han vill få mig att gå ner i vikt han vill samtidigt se om jag har det som krävs =) Klart jag har kommer inte vika en tum från Ingemars tränings schema, rapportering varje vecka kommer vara klanderfri.

Vi har idagarna fått en 5 åring som saluterar sin 6-års trots framförallt på sin mor som får utstå tillmälen och flygande leksaker. I går vid läggdags tittade dottern snart 11 år in med förundrad min i sovrummet och undrade lite diskret vad som var fel. Idag är det betydligt lugnare så moderns gränsdragning har givit tillfällig olja på vågorna. Trotts att jag vet att vi inte är ensamma om denna utveckling så undrar jag. Någon gång vänder det och vi kommer le även åt detta, på samma sätt om när vi inte fick sova de tre första åren.

Morgondagens träning blir..... ja just det gång igen dock en timme för att få lite fredagsmys innan familjen har somnat i soffan. I helgen väntar intervallträning på cykel för att få fatt på den flyende konditionen.


Lev väl med Peace Love och löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar