tisdag 11 maj 2010

Snuuufvigt

Efter löprundan med oss gubbar på jobbet slog allergin till i min näsa. Snoret rinner hela tiden bläää. Men att springa går utmärkt ändå och än så länge är det inget pip i luftrören eller annat obehag på kroppen.

Rundan gick över förväntan för en 'slow starter' som började de första 1,5km i regäl stigning. Flåset som som jag inte har hängde inte riktigt med där men efter 3 km släppte det och jag kunde rulla på. Utförkörningarna var härlig där det gick att rulla på ordentligt och bli av med mycket av mjölksyran i benen.

Jag kom runt de 5km på 28:43 vilket jag är enormt glad för. Det märks att jag har lite svårt att hålla tempo när jag springer själv. Så denna runda med gubbarna och de kommande framöver är väldigt nyttiga för mig. Ska bara försöka att få gubbarna att dubbla distansen =) Det känns att mina ben orkar mer än mitt hjärta just nu så jag ska lägga in lite konditionspass nästa vecka. Den veckan blir starten på min nya träningsmetodik som jag skrev om igår.

I morgon är det vila och på kvällen samkväm på Runners Store i Stockholm. Svenska Dagbladet samt några till som jag genast glömt ordnar en kväll med oss Marathon intresserade löpare. En kväll med inspiration och shoping kanske. Så med andra ord det kommer pratas mycket om löpning, träning, kosthållning, skor, kläder, pulsmätare och hund dressyr tror jag eller skippa det där sista kanske =)

Framåt mina tappra vänner nu är det snart helg!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar