tisdag 11 maj 2010

Tsidag och 5 km med gubbarna på jobbet

Nu så är det tisdag och morgonen bjuder på vackert väder och lite frost på taken till uthuset. Märklig maj vi har kylan vill inte släppa taget om oss i Sörmland. Ingen mer än jag är glad över det då pollen utvecklingen går i något makligare fart och det är perfekt löparväder enligt mig.

Idag blir det premiärtur med gubbarna på jobbet, herrarna är i 50 års åldern så jag räknas lätt till gubbarna på jobbet. Vi tar en kort tur i Vilsta på 5km vilket vi ska klara av på 60 minuter inklusive dusch, lunch och transport fram och tillbaka. Undrar hur fort dessa gubbar egentligen springer eller så är dom enormt snabba i duschen kanske =) Enligt herrarna själva så går det i 6 minuters tempo men jag undrar jag, men jag får försöka haka på så gott det går.

Varför vara fundersam när du redan nu gör 55 minuter på 10km Mr Scheutz? Jo mina första 5km brukar vara de tyngsta på en sån sträcka och jag har alltid varit en 'slow starter' innan jag kommer in i andra andningen. Jag får göra som jag alltid gör hänga mig fast i bakkappan på skorna och jaga.

Mod, modigare, modigast vem är du ?

//J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar