tisdag 18 maj 2010

VABisch

Tänk vad lite ovana rörelser ger träningsvärk. Min 90 minuters promenad gav känningar i ändalykten som behöver tas hand om idag. Det blir 10 min cykel och sen lite stretch på det. Mina ryggövningar från igår har även dom satt sina spår så kanske ett varmt bad inte vore så dumt igentligen.

Har länge drömt om att bygga en bastu men hustrun är inte lika övertygad om den investeringen. Ni som har besökt oss vet ju att det finns en del annat att pyssla om i detta stora gamla hus. Måste medge att hennes resonemang är mer förnuftigt. Jag fortsätter dock att drömma =D

Carl är hemma idag så jag har VAB-vakt och till min stora förvåning ville Erik åka själv till dagis vilket inte hänt tidigare gånger. Febern i Carls kropp botas nu med äppeldricka och Nikilodeon på TV. Gosedjuren är med i soffan och favorit täcket, ser fantastiskt mysigt ut.

I morgon fortsätter mina promenader mot 80kg och ska försöka vara ute 120 minuter. Det blir kvällstid dock då jag VAB:ar även då. Ska försöka att få till lite styrka och smidighetsövningar under dagen, plankan övningarna och jag är fortfarande inte kompisar.

Passa på att njut av de nya glassarna det var några stycken, det tänker jag göra i eftermiddag i alla fall.

Peace Love och Löparskor //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar