onsdag 30 juni 2010

Huvudet upp och fötterna ner eller tvärt om.....


Så här några dagar innan semester så gnäller kroppen över trötthet träningsvärk, huvudvärk och mensvärk.

Ja det senare står hustrun för och det är inte att leka med så jag ska inte klaga egentligen. Men helt klart är att kroppen vill ha en dag extra vila. Vis av Ingmaries och coach Ingmars devis, att tålamod är en av det viktigaste tillgångarna en långdistanslöpare har så hoppade jag över träningen idag. Dagen har vigts åt jobb, hem i full fart laga ugnspannkaka med en kaffelatte och glass till efterrätt. Här sitter jag nu och njuter av sommarvärmen utan att skämmas.
I morgon är en annan dag och då ska jag träna på gymmet och spankulera mitt 2 timmars pass i förhoppningsvis lika strålande solsken.

Tänk på att världen är full av tappade sugar. Den första människan du möter i morgon ge henne eller honom ett leende. Det är kanske det lilla hon behöver för att få en underbar dag. Träffar du mig så lovar jag att du får ett av mig =)

Peace Love och Löparskor!

1 kommentar: