lördag 19 juni 2010

En av dessa spyfärdiga dagar

Fy ... vad tungt i gymmet idag men ack så fostrande.

* Front Squats (3x5) 40 kg orkar 10 kilo till men får inte upp stången från midjan och upp.
* Leg Extensions (1x8) 45 kg
* Leg Curl (2x8) 30 kg
* Standing Calf Raise (1x15) 32 kg
* Crunch front (2x50)
* Crunch right & left (-x-) orkade inte magen knöt sig
* Turkish Get up (1x2) 15 kg fy fasen vad tungt detta var har långt kvar till ett set till.

Nu blir det gräsklippning ... vilken mör kropp jag har men så lycklig jag är =)

Ser fram mot morgondagens 3,5 timmes powerwalk med Cazita i släptåg eller så drar hon mig i kopplet.

Peace Love och Löparskor!

3 kommentarer:

  1. Shit vad jagär imponerad av dig bro, du gör stora framsteg bade fettnedgangsmässigt och vikt-pa-stangen-mässigt! Du fattar vad jag menar med stzrketräningen nu, inget fegande, tungt o hart ska det vara annars ingen utveckling! Detta verkar du verkligen förstatt, speciellt rygg/axel och bröst/armar passen. Var dock medveten om att turkish get-up tar en hel del pa axlarna. Att göra dessa utöver den träning som axlarna far via axelpressarna, chinsen, rows och bänkpressen kan vara för mycket. Börjar du fa ont i axlarna, sa trappa ned, var uppmärksam. Om ingen olustig smärta, sa kör i vind! Kram bro, ses i midsommar!
    //Nanni

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Hur manga pass far du in i veckan ungefar? Sjalv tycker jag det ar himla svart ibland med familj och sociala aktivieter.

    SvaraRadera
  3. Hej Petra,

    Jag tränar minst 10 timmar i veckan. Helt klart är att det går inte i någon större utsträckning att kombinera med ett socialt liv. Hemmet och familjen har min hustru det största ansvaret för just nu. Det är en överenskommelse så länge som jag fokuserar på att gå ner i vikt. Målet är att nå 80 kg till januari nästa år.

    Sen har jag en arbetsgivare som tillåter mig att förlänga lunchen med 15 min 4 gånger i veckan så jag hinner träna då. Den tiden arbetar jag igen genom att börja lite tidigare på morgonen.

    Så med andra ord när jag når min målvikt så kommer livet se helt annorlunda ut. Då kommer jag tampas med träningspysslet som alla andra =)

    SvaraRadera