måndag 21 juni 2010

Älska älska inte


Så här i skuggan av ett kungligt bröllop stod jag vid spisen och lagade mat och försökte införa lite Kunglig flärd till kvällens måltid. Det slog mig då när jag hällde ner Quinoan i det kokande vattnet hur lite vi vet om våra medmänniskor och hur lätt det är att bilda sig en egen bild.

Dagens rubriker skvallrar om det fantastiska tal Daniel höll till Victoria under bröllopsmiddagen. Hur tåren föll ner för Daniels kind under vigselakten. Det står lite i kontrast till alla skriverier om Daniel innan bröllopet. Nu är han hela svenska folkets älsklings prins när han visat denna mjuka sida.

Jag måste nog medge att hans utseende och ständiga strama leende och den helt felfria kroppen och frisyren lurat även mig. Trodde han var en 'typisk' Stureplans stekare med en flaska Champagne redo att duscha sina beundrare med. Även om han nu är det också så har han visat på att han har andra manliga sidor som är väl värda att hylla och lyfta fram. Mjuka sidor som vi män inte alltid blir premierade för och som inte brukar vara det första som lyfts fram i media idag.

Vad har nu detta min Quinoa undrar säkert ni. Jo första gången jag tillagade det så mätte jag upp vatten och slog i Quinoan och lät det koka i femton minuter. När jag lyfte på locket tyckte jag att det luktade lite fränt. Slog detta ur hågen då jag läst så mycket bra om denna ört. Barnen vägrade äta och jag tyckte det var lite i beskaste laget. Men som god familjefar åt jag upp vilket inte gjorde någon större intryck på våra barn. Idag när jag gjorde ett nytt försök läste jag 'hela' texten på baksidan av Quinoa paketet. OBS ska sköljas i ljummet vatten innan tillagning för att få bort den beska smaken.

Hädanefter ska jag alltid läsa noga på texten avseende alla nya livsmedel inklusive alla nya människor jag träffar. Länge leve kärleken!

Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Helt rätt. Och en sak till. Nej två. Ett; Man ska ge allt och alla en andra chans. Två; Skenet kan bedra. :-)

    SvaraRadera
  2. Fin betraktelse.
    Själv insåg jag vid förlovningen förra året att min enda bild av Daniel kom från Hey Baberiba. Jaså, är det SÅ han låter, tänkte jag då. Hahah. Jag hade ju bara hört honom i Peter Magnusson/David Helenius-tappning...

    SvaraRadera