onsdag 16 juni 2010

Trött och kramp i ryggslutet

Oj oj oj, vilken träningsvärk eller snarare stum av trötthet i armar, bål, axlar och mage. Värre är det med ryggslutet som krampar av trötthet. Jag har fått rekommendation att lägga mig på en tennisboll och rulla men att akta ryggraden, så ska det släppa. Begreppet styrketräning har lyfts till en helt ny nivå avseende vikter, jag förstår inte riktigt vad jag fegat med förut =P

Vilken tur att jag skippade träningen idag och tog mig en runda på stans gator i solskenet. Av alla ställen gick jag in på Stadium =) och döm av min förvåning dom har REA på mina skor! Tröttheten försvann som i ett trollslag och äntligen är mina favoritskor Asics Gel Kayano 16 återinförda i mitt skostall. Mitt förra par förolyckades så tragiskt i tvättmaskinen i januari. Sen dess har jag dragits med skor som ger mig kraftiga blåsor på insidan av hälen. Ingen nämnd ingen klämd men helt klart så passade skorna inte mig.

En dag i en löpares liv är snart till ända. Peace Love och Löparskor till er alla //J


1 kommentar: