torsdag 1 juli 2010

Tänk vad liten tuva kan stjälpa stort lass

Dagen träning blev inte riktigt den urladdning jag önskade och laddat för hela förmiddagen. Strax innan lunch blev jag uttagen som en av fyra starka män att lyfta in våra nya kassa diskar i vår nyrenoverade lokal. Fyra behövdes med råge för vi konkade och slet med de två kassadiskarna igenom två trånga dörrar och in i lokalen.

Efteråt känndes det som sillmjölk i armarna men jag är inte den som bangar ett träningspass för det. Det började bra att jag inte orkade med sista repetitionen på bänkpress så stången fick rullas av. Tyvärr fanns ingen som kunde hjälpa mig men smidig som en katt så fixade jag det endå. Det var ju endast 50kg =) Sen när det var dags för biceps curl så fanns inte kraften där. Två repetitioner per set var det jag orkade med. Grymt besviken masade jag mig iväg till duschen =\

Dagen pass blev enligt följande

* Bench Press (3*5) 50kg
* Bench Press closegrip (3*5) 40kg
* Frensh Press (3*5) 15kg
* Pulldowns (3*5) 40kg (fel övning men gjorde Pushdowns i tisdags)
* Barbell Curl (3*5) 30kg endast 6 genomförda =\

Som min kära hustru brukar säga tuff skit och hårda papper!

Peace Love och Löparskor!

1 kommentar:

  1. Bra inledning pa helgen! Hoppas det blir en trevlig sadan.

    SvaraRadera