söndag 27 juni 2010

Söndagspasset avslutat!



En mycket varm dag 23 graders C i skuggan så travade jag iväg. Gårdagens hårda ben pass satt som en smeck. Det gjorde sig påmind genom noll ork och extremt snabbt mjölksyrepåslag vid minsta lilla ansträngning.

För skoj skull vägde jag mig när jag gav mig ut för att se hur mycket vikt jag tappar i värmen. Vatten har jag dock alltid med mig i vätskebältet 5,6 dl för att vara exakt.

Rundan gick utmed Sörmlandsleden mot Eskilstuna välkända marker med andra ord. Skogspassagerna var skuggiga med ack så mycket mygg, dom fullkomligt stört bombade mig. Jag ser smittkopps sjuk ut på armar och ben. Cazita som var med led i värmen mer än vad jag gjorde, hennes tunga hängde som en slips. Men det märks att hon varit med nu några gånger klara betydligt längre strapatser än tidigare.

Det var som ett under att komma hem och ställa sig i duschen. Hela kroppen log och kippade efter vatten. Trotts vattnet jag druckit under passet så hade jag tappat 900 gram, vågen stod på exakt 87 kg.

Nu väntar fotbollen på TV och en mycket nöjd herre i sina bästa år tänker lata sig hela kvällen.

Peace Love och Löparskor!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat i värmen!
    Blåsor är fasikens inget kul!! Jag kan knappt gå idag! Stora vätskefyllda blåsor på undersidan av stortårna! Blur cykel idag, härda järnrumpan lite :)
    Hoppas din sömn blir lite bättre inatt!
    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Cazita kommer att få järnkondis! Om det är någon tröst så gillar myggen mig med... Kom ihåg att dricka ordentligt! :-)

    SvaraRadera
  3. Oj då, jag var inte ensam ut på långa pass i värmen. Skönt att det finns fler som jag!

    Brukar ibland också roa mig med att ställa mig på vågen före och efter. För mig är det inte ovanligt med 1 kg viktnedgång på grund av tappad vätska.

    Som Ingmarie sa, drick ordentligt.

    SvaraRadera
  4. Jag lovar är det något jag är noga med så är det vätska. Är egentligen inte någon värme löpare utan drabbas lätt av lite yrsel illamående med mera. Vill hålla mig så långt borta från det som bara möjligt =)

    SvaraRadera