onsdag 9 juni 2010

Tung gung för överdelen av kroppen

Äntligen har jag fått tag på Rubin på www.accessmentrehab.se som ska testa min kroppsliga status i en 'Accessment test' som jag inte har en aning vad det innebär. Men resultatet ska i alla fall peka på vilka styrkor och svagheter jag har muskulärt, bortsett från att jag fortfarande behöver tappa 9 kilo. Detta ska sedan ligga till grund för hur jag ska träna för så god löpfysik som möjligt efter min viktnedgång. Så förhoppnings vis fram i sen höst tidig vinter. Är det någon som har erfarenhet av en sådan test så skriv gärna en rad. I alla fall den 9/7 åker jag upp till den Kungliga Hufudstaden, så är det någon som har tid och fika med en bloggande tränings junky så räck upp en hand.

Idag stod gymträning på schemat med fokus på delen ovanför bröstvårtorna. Efter lite uppvärmning så genomfördes följande pass

*Bench Press (3 x 8) 50kg
*Bench Press close gripp (3 x 8) 30kg
*French Press (3 x 8) 10kg
*Pushdowns (3 x 8) 40kg
*Barbell Curl (3 x 8) 20kg

Trött i kroppen och fullständigt 'uppbumpad' gick jag från gymmet med hushålls pappersrullar under armarna (bildligt talat) Jag kom knappt ut genom dörren så bredaxlad var jag. Men fantastiskt glad för att ha tränat. Efter en runda på stan för att få tag på ett tidtagarur, så inhandlades lunch som avnjöts i stora drag. Något tidtagarur hittade jag inte, tänkte klocka mina stretch och viloperioder mellan de olika övningarna i gymmet. Så det blir att leta på nätet.

I morgon är det promenad 2 h som står på schemat förhoppningsvis får jag med mig Nathalie som sällskap. Hon var med mig på min 60 minuters runda igår och vi hade riktigt trevligt med far och dotter prat hela vägen.

Peace Love och Löparskor på er så hörs vi i morgon! //J




1 kommentar:

  1. Jag vet att du glömde lappen, så du är ursäktad he he, men tänk på följande: På de övningar där repsintervallet är flytande t.ex 6-8, skall du sänka vikten efter varje set. Vikten i första setet skall alltså vara så pass tung att du i nästkommande set måste sänka vikten för att fortfarande hålla dig kvar inom samma repsintervall. LÄS PROGRAMMET IGEN. NOGA.
    De övningar där repsintervallet är fast t.ex. Barbell Row 3 set a´5 rep, skall du köra med samma vikt x 5 rep i alla 3 seten. När du klarar 3 set a 5 rep med bra form ökar du vikten nästkommande pass.
    Annars bra jobbat, bra vikter, speciellt sedan du i detta pass körde fler set på nästan alla övningar än vad programmet innehåller he he. Att klocka dina vilopauser är mycket klokt. Jag märker själv att jag gärna stressar på och inte vilar tillräckligt länge vilket försämrar 2a o 3e setens kvalité. Jag kör med tidtagaruret på mobilen, tips...
    Ha det fint bro, hälsa familjen o ha en skön promenix, vi hörs!
    //Nanni

    SvaraRadera