lördag 5 juni 2010

Älskar Södermanlands natur

Dagens pass startade i min fivefingers och barfota löpning i 30 minuter under Carls fotbollsträning. Lite stretch och lunch på det och sen begav det sig ut på min långtur för helgen. Dagens pass gick ut med sörmlandsleden mot Eskiltuna i 10 min tempo per km. Cazita vår hund fick slå följe med mig idag som sällskap.

Det visade sig vara en runda som klart kommer att gå att löpträna på mycket mjuka gräsvägar och småstigar. Vissa partier var det noga med så jag inte klev snett på en rot eller sten, men inte alls så farligt som jag hade förväntat mig. Stigarna går mestadels uppe på en sand ås med ett mjukt böljande landskap nedanför. Cazita pinnade på i riktigt god fart på utvägen men hon var klart mer tagen på hemvägen då hon gick i mina bakhaser hela vägen.

Totalt blev det 3 timmar och 29 minuter jag var ute och av verkade 19:95 kilometer. Tur jag hade ordentligt med vatten med mig för vi gjorde av med totalt 2 liter Cazita och jag. Ser fram mot att löpträna på den rundan för det var så vackert bitvis och fantastiskt underlag.

Allt som allt blev det en bra träningsdos idag på 3 timmar och 59 minuter totalt. Rejält trötta ben och två stora blåsor på sidan av hälen efter mina skor =\ men riktigt glad kille ändå. I morgon väntar styrketräning i uthuset på gården.

Peace Love och Löparskor //J

1 kommentar:

  1. Fivefingers!? Har du skaffat fivefingers din jäv... Nä men grattis, kul för dig.
    //Nanni den avundsjuke lillebrodern

    SvaraRadera