måndag 7 juni 2010

Ny måndag ny träningsvecka!!

Tänk varje måndag nollställs min träning och veckan innan är glömd. Det är som jag aldrig tränat tidigare jag börjar genast räkna sekunder, minuter och timmar. Förra veckans 12 timmars totala träningsdos är rekordet hitintills och jag har inte för avsikt att maxa det varje vecka, min kropp håller inte för det just nu.

Lördagens 4 timmars träning sitter fortfarande i mina vader och gnisslar när jag går ner för trappor. Det var med något sänkt huvud jag gick till dagens träningspass på Friskis gym. Väl där och genomförda 5,4,3,2,1 intervall på cykel så kändes det riktigt bra. Det är något visst när svetten sprutar som en fontän från kroppen och mjölksyran går att snyta ur näsan. Mitt styrkepass var inriktat på att ta igen lite av övningarna jag inte kan göra hemma samt att jobba lite med magen.

* Intervall träning 5,4,3,2,1 med 2 minuters lägre kadens som vila mellan rep samt 5 minuters upp- och ned- varvning. Inte fullt så mycket magkramp denna gång på sista intervallen skönt =)

* Pulldowns 4 set 8 rep 40kg

* Crunch (front) 4 set 50 rep

* Crunch (right & left) 4 set 20 rep

Måste säga att jag var matt efter den genom köraren så det var med stapelande steg jag tog mig till lunch utskänkningen. Porterstek med sås och potatis väntade vilket kändes som en välsignelse att få i sig. Tur att jag grundade med 250 gram Keso och banan av större modell dom gick åt som ett ge hu under träningen.

Jag skippade promenaden på kvällen då jag fortfarande är sliten i kroppen. Ingen idé att stressa kroppen med ett pass som det ändå inte blir kvalitet i.

Morgondagens träning blir endast promenaden på kvällen troligtvis en kortare sådan mer för att få igång blodcirkulationen. Lunch vila inte illa eller hur =)

Peace Love och Löparskor //J

1 kommentar:

  1. Inte illa!! Bra jobbat! Cykelintervaller kan bli precis hur jobbigt som helst. Grymt effektivt! Hur kör du chrunches? Är det med vikter eller är det kroppstyngden?

    SvaraRadera