tisdag 22 juni 2010

Vilken vecka idagen är det?

Oj vad veckovill jag blir av allt VAB:ande fram och tillbaka och ingen kontinuitet och planering blir det på jobbet. Det är verkligen fullt ös från 08:00-16:00 då barnen ska hämtas på dagis på eftermiddagen. Det är tur jag har möjlighet att ladda ur på lunchen med träning annars skulle jag bli helt nipprig i själen.

Dagens lunchpass bestod i intervall träning på cykel igen. Det är det vanliga upplägget 10 minuters uppvärmning i lugnt tempo, sedan 5, 4, 3, 2, 1 minuter i full fart med nedvarvning 2 minuter mellan intervallerna. Detta avsluts med 15 min lugnt tempo för att få ut syran i kroppen och sen inte minst den underbara stretchen.

Finns inget mer lustfyllt (jo det gör det men det är ett annat forum) än när svetten rinner ut med bål, rygg, armar och droppar ner från näsan när du stretchar. Jag känner mig sällan så duktig som efter ett sådant pass oavsett om det gäller intervaller eller långpass.

Hoppas ni har haft en underbar dag att se tillbaka på.


Peace Love och Löparskor!



PS. Bro jag vet att intervaller inte hör till programmet när det gäller lågnivå träning för viktminskning, men det är så härligt en gång i veckan =) DS.

1 kommentar:

  1. He he, så länge det inte påverkar styrketräningen negativt, eller att du intervall-tränar på fastande mage, och att det bara är en gång i veckan, så kör på! Var dock som sagt uppmärksam på styrkeförluster, minskad motivation, humörsvängningar och andra tecken på överträning. Det första som trappas ned på då är intervallträningen. Men så länge allt känns tip-top, kör så det ryker!
    //Nanni

    SvaraRadera