måndag 14 juni 2010

Sådär ja nu var veckan igång

Halloj på er,

Nu är träningsveckan igång med måndag igen. Det började inte så bra med stress på jobbet och jäktade iväg till Friskis utan mat i magen. Fy på mig men jag lovar det har bara hänt en gång sen 1/1 2010. Fullt på gymmet gjorde att jag snabbt fick styra om min tänkta träning från överkopps mangling med diverse övningar till intervall träning på cykel.

Lite grinig som gubbe satte jag mig på spinningcykeln och körde 10 minuters uppvärmning innan jag gasade på. Intervallen bestod i 5, 4, 3, 2, 1 intervall i fullt ös med 2 minuters nedvarvning mellan varje intervall. Trött men ändå tillfreds med mig själv stretchade jag igenom kroppen och lämnade för tvagning och lunch.

Efter ännu en stressad eftermiddag så väntade rester till middag med familjen. Uppvärmning av gårdagens lasagne slank ner i min och övriga familjens strupar, under lite sedvanlig dagiströtthets gnäll från gossarna.

För att råda bot på min något negativa inställning slängde jag på mig mina tränings kläder och gav mig ut på min sedvanliga 2 timmars runda med Cazita (hunden som sällskap) . Rundan avlöpte utan några större intermezzon och väl hemma så kändes lite bättre.

I morgon är det skolavslutning för Nathalie och jag har tagit semester. Eftermiddagen vigs åt lite viktövningar, men mer om det i morgon.
Dags att slå sig ner framför fotbollen och fylla på vätskeförrådet med vatten och heja fram Italien.

Peace Love och Löparskor... förhoppningsvis så får ni inga blåsor =\ //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar