torsdag 3 juni 2010

Oj vilken värme

Å hej vilken skön värme som infann sig idag. Kvällens runda gick i stela benens tecken då gårdagens styrketräning har satt regäla spår i min lårmuskelatur. Jag bestämde mig därför att skippa sörmlandsledens terräng och gick min 12km grusväg istället. Kvälls solen gassade ordentligt i en helt vindstilla kväll. Inte ett spår av vare sig hjort, älg eller rådjur på fälten, +23 grader i skuggan är för varmt även för mig som inte bär päls.

Efter hemkomst då jag avverkat 1 timme och 50 minuter och 6 dl vatten från vätskebältet väntade en skön stretch. Snart är det dags för sängen känner jag. Appropå säng så har mitt sömnbehov ökat drastiskt sen jag startade med 9 timmar träning i veckan. I stället för 23:00 så brukar jag masa mig i säng vid 21:00 och somna nästan bums. Det är inte många sidor i min deckar pocket som jag hinner med.

Innan jag slutar skriva ska jag ge en eloge till Svamp Bob Fyrkant. Idag vid middagen så förtärde familjen hemmagjorda hamburgare. Dessa intages med mycket grönsaker, ja i alla fall av den vuxna delen av familjen.

Helt plötsligt utbrister Carl 5 år efter att dissikerat sin hamburgare, var är min tomat???? Det är ingen riktig krabb burgare utan tomat!! Sedan sprang han raskt ut i köket och hämtade en tomatskiva som han slukade med hull och hår. Hamburgaren.... förlåt krabb burgaren åkte ner av bara farten.

Jessica och jag satt bara och gapade häpet, det ska tilläggas att Carl bara har ätit tomat under ljudlig protester tidigare.

Svamp Bob for president!

Peace Love och Löparskor min vänner //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar