fredag 18 februari 2011

Tänk att alltid ha sina verktyg med sig!


Jag har funderat mycket på varför jag trivs så bra med mitt yrkesval Idrottsmassör just nu. Det är som att jag får tillflöde av energi varje dag och inte bara utflöde som det var tidigare.

Utflödet av energi var jobbigt som tusan då energin tog slut efter ett tag och jag började gå på tomgång. Tomgångskörning max 2 minuter står det lite här och var för bilar, för att inte påverka miljön för negativt. Detsamma gäller för mig tomgångskörning är negativt för miljön min omgivning och där igenom mig själv.

Det säger sig självt att aldrig känna att du räcker till för din familj, dina barn, dina vänner och ditt jobb sliter oerhört hårt. Tyvärr har jag tidigare varit lite dålig att lyssna på mina signaler vad kroppen egentligen säger. STOP vila...... inte jag inte har rullat på i mitt lilla akvarium med att försöka få ihop allt. Inte undra på att jag varit så sjuk så mycket under de sista åren, jag tor att jag var utarbetad helt enkelt.

Vad är det då som passar mig så bra i min nya yrkeskarriär. Jag har försökt att samla ihop tankarna i några punkter

* Att hjälpa andra är den starkaste drivkraften vilket jag i och för sig också gjort tidigare. Då har det alltid funnits ett syfte i bakgrunden t. e. x. att min arbetsgivare skulle tjäna pengar. Nu får jag hjälpa människor att må bra utan att det är någon profit inblandad. Det är klart att jag blir avlönad av mina kunder, men det finns inga mellanhänder som ska ha sin beskärda del av kakan och därigenom blir det onödigt dyrt för kunden. Jag har full frihet att själv välja min lönsamhet utifrån vad som är bäst för kunden, jag måste inte sälja på dom alla godsaker i lådan.

* Jag har alltid med mig mina verktyg vart jag en går eller står. Mina händer är mina verktyg och med dom utför jag mitt jobb. Inga telefoner, datorer, bilar, pennor, papper, skrivare, kaffeautomater, kontorsstolar, skrivbord eller internet behövs egentligen för att jag ska utföra mitt jobb. Det är en fantastisk känsla att alltid ha dom till hands.

* Att lyssna förstå och hitta lösningar för mina kunder är något som alltid drivit mig väldigt starkt. Nu får jag göra det i ett kontext där jag själv styr min tid utifrån kundens behov. Inga chefer som har synpunkter och sätter mina mål utan endast kundens behov. Det är en frihet som är obeskrivlig.

Tänk att jag ska hinna bli gubbe innan jag kommer på detta, men bättre sent än aldrig eller hur =)

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar