onsdag 2 februari 2011

Inte över stock och sten


Då underlaget efter några dagars töande i Sveriges första köping inte bjöd på sin bästa sida. En förrädisk isskorpa som troligtvis skapat jobb för vårdcentralen, som säkerligen tagit mot 10 handledsbrott och 23 lårbensfrakturer idag, så tränade jag inomhus.

Löpband är tyvärr inte riktigt min grej då jag inte riktigt kan fästa blicken långt fram och slappna av i löpsteget. En fördel som jag dock hittade idag är att jag är väldigt noga med att hålla pendelrörelsen i överkroppen så minimal som möjligt. Detta för att jag annars vinglar utan för den där duken som snurrar undermina fötter. Nu kanske jag springer på löpband 10 gånger om året max så ovanan är säkerligen en stor bov i dramat.

I alla fall på programmet idag stod intervallträning 10 x 2 minuter med 1 minuts gå vila. Inga konstigheter med det då bandet var inställt på en grads lutning och löpningen gick i 10 tempo och gå vilan gick i 6,5 tempo. Jag tuggade igenom passet och var trött sista två intervallerna men inte trött trött vilket är ett gott tecken på att jag har lite kondition kvar sen 3 månaders virus i kroppen.

Det har nu gått 2 veckor där jag kunnat träna löpning och styrketräning kontinuerligt utan avbrott vilket känns som lyx. Inte ont i halsen, snuvig eller tung i kroppen, som min dotter säger 'asbra'.

I morgon väntar fler situps, ryggups, armhävningar, plankan i alla dess varianter och smidighets övningar.

Kan nästan inte hålla mig det bubblar liksom, Peace Love och Löparskor!

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du har fått lite kontinuitet i din träning. Det ger så mycket!

    SvaraRadera
  2. Grym-Jepp är i farten igen! Ibland får man vara smart och undvika handledsbrottsunderlagen :-)

    SvaraRadera
  3. Carina, tack kanske dags att träna backe med dig =)

    Magnus, min trogne supporter tack!!!

    SvaraRadera