fredag 11 februari 2011

Galen dag blev en inskolning i verligheten

Nattens snöbyar mellan torsdag och fredag beklädde naturen med 2 decimeter snö. Lite farhåger hade jag att dagen inte skulle bli som en vanlig dag i mitt nya liv.

Efter att bilen slirat loss från bostaden och färden gått mot Flen station i maklig takt så blev jag klart förvånad av att tåget var i tid. Färden fortsätter mot Stockholms huvudstad i full fart och ett vackert vinterlandskap susar förbi utanför fönstret. Efter Flemmingsberg så saktar tåget in och blir stilla. Signalfel får vi rapporterat som orsak men börjar sakta rulla efter 19 minuter, men blir stående efter ett antal meter och väntar, väntar, väntar, väntar.

Ingen information ges, och passagerarna börjar skruva på sig en smula och det börjar telefoneras till höger och vänster. Sakta börjar ett rykte om att SL trafiken står helt stilla i Stockholm. Urk tänker jag och här sitter jag vad smaskigt, hinner i alla fall läsa en del i kurslitteraturen. Rapporterna börjar droppa in först ringer Linda och säger att kursen är inställd idag endast tre har kommit fram. Sen ringer Hampus och säger att det är kaos hos SL.

Väl uppe på T centralen råder kaos på alla fronter SJ personalen försökte täcka skott utifrån information dom saknade som vi ville ha. Ingen lätt uppgift och stort tack för er tålmodighet, gör som i Egypten kräv era högavlönade chefers avgång.

Efter två inställda tåg på raken så kom jag äntligen iväg mot Flen. Ja eller snarare förbi för tåget stannade inte där. Får och till Katrineholm och på bästa sätt ta mig till Flen för egen maskin ingen hjälp av SJ här inte.

Tur jag har en hustru som är tålmodig med 3 sjuka barn i bilen som kan hämta mig. Nio timmars resa blir det idag och då har jag bara varit uppe i Stockholm och vänt.

Hoppas ni får en superduper trevlig helg det tänker jag ha i alla fall, Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Nu förstår jag! Vilken skrot.dag! Jag fick i alla fall vara kvar hemma... Kom ihåg att kräva pengar tillbaks från SJ!Hoppas nu du får en EXTRA bra helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Ingmarie, det ska jag ha snart iväg till styrketräning och cykel =)

    SvaraRadera