tisdag 16 november 2010

Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar!


Under min tidiga tonårstid älskade jag de svartvita filmerna som gick på söndag eftermiddagar. Det var en härlig blandning av Nils Poppe, Edvard Person, Andersonskans Kalle, och supersnyftaren Rännstensungar med Conelis Vreeswijk.

För att inte tala om alla dessa spännande filmer från det stora landet i väst med Fred Astaire, Gene Kelly, Ginger Rogers, Elvis Presley och June Allyson , listan kan göras hur lång som helst och jag har säkert glömt hälften.

Tänk er att sitta där en gråmulen söndag i ett stort hus på landet och höra regnet smattra mot rutorna med en snygg svartvit film på TV. Hunden Laban som var en stor svart Labrador snarkar så det dånar vid mina fötter i soffan. Kan barndomsminnen bli bättre än så? Ja för att inte glömma alla ridturer med min vän Helena som var..... eller är helt galen när det kommer till barbacka ridning på våra hästar utmed sjöstränder och naturhinder i skogen.

Alla dessa minne bara för att jag är så sugen på att ge mig ut och springa nu när förkylningen börjar släppa. Jag ska dock vila några dagar till så att jag inte är för het på gröten och får den i halsen =)

Lovar er jag har inte tappat sugen tvärt om, Peace Love och Löparskor!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det var en härlig kvalitet på det gamla svart vita filmerna. Gillar dessa filmer också.

    SvaraRadera
  2. Underbart när man hittar en "sån" låt. Den är tydligen till hans far Tommy. Fastnade inte riktigt så som du verkar gjort.För mig var den mer; "jaha". men tur inte alla gillar samma. :-) och skönt att du inte tappat sugen! (Ps. Du vet väl att vi har RSS flöde med? :-) )

    SvaraRadera