måndag 8 november 2010

Intervall 1-5-1


Soligt och ett vintrigt landskap susade förbi en lättfotad löpare idag under dennes träningsrunda. Denna löpare var jag som njöt av en stilla dag med klarblå himmel och en sol så god. Temperaturen var strax under nollan och en torr härlig luft drogs ned i en flåsande 45 årings lunger.

På dagen träning stod intervall pass 1-2-3-4-5-4-3-2-1 med 1 minuts vila mellan varje. Jag sprang på en frusen grusväg som jag aldrig sprungit tidigare och förvånades över hur mycket korta backar det var under dessa totalt 7,5 km. Hela rundan kändes överlag bra och jag hade bra klipp i benen mot slutet och formligen flög upp för backarna.
Väl hemma studsade jag in i köket fixade ett glas varm O'boy och en tallrik yoghurt med banan och müsli. Det smakade döds skönt i kistan =)

Peace Love och Löparskor!

3 kommentarer: