fredag 5 november 2010

Endast tomten är vaken... och hunden


Tänk vad tyst det blir i huset när väl barnen har somnat, Tv:n är avstängd och hundarna kommit till ro. Inte ens datorn susar den överröstas av mitt inre brus efter dagens höga ljudnivå. Tänk att två busiga killar med kompis hemma kan gör en så trött.

Kvällens Skavlan blev en annorlunda kväll, två småbarnsföräldrar halvsov framför programmet. Vi lyckades ändå småle åt blyga gäster med stormhatt och solglasögon, gapiga politikerhustru med bautafrisyr, den ljusskygga Eva och den så brittiska skådespelaren som spelar Mr Barneby. Tänk vilka olika värdar vi lever i vi människor trots att vi har samma grundläggande behov.

Så sitter jag här och njuter av tystnaden och går igenom mina bloggvänners senaste alster och tänker och fnular lite. Mycket skrivs det och funderas det på olika håll jag måste försöka dra ihop det där eventet jag planerade på i höstas. Det vore så otroligt roligt att försöka träffa alla dessa fantastiska bloggare.

Morgondagen blir det fika med goda vänner från en närbelägen stad med domkyrka. Innan dess ska jag ta mig an ett av mina långpass så det blir lite träning denna vecka trots förkylningen. Långpass är i och för sig en definitionsfråga men för mig är det löpning i 140 - 150 puls så länge som jag njuter och ler. Brukar bli en si så där 75 minuter vilket är en ocean av tid om jag jämför med för 10 månader sen då jag svettades av att gå upp för trappan inomhus.

Tänk vad detta år har varit ett revolutionens år för mig och vad väntar då inte runt hörnet om de fortsätter såhär =)

Nu puffar Leasa på mig att jag ska gå och sova så hon slipper passa på mig. En strävhårig tax dam lyder man dom blir lätt lite långsinta.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar