söndag 14 november 2010

Söndag och tandgnissel


Så var det söndagkväll och uppbrott inför ny vecka. Klippning av tånaglar, badning, mat och allt som kan tänkas är svårt för mina små tappra krigare.

Tårar och tandgnissel avlöser varandra hela kvällen. Först Carl som inte lyssnar och har kommit in i någon form av 6-års trots, Erik som inte lyssnar med sin 3-års trots och Nathalie som surfar på någon prepubertal våg och inte lyssnar och är arg titt som tätt.

Lägg därtill sjuk man i sina bästa år med sprängande huvudvärk och feber. En stycken tapper hustru och moder som sliter ihjäl sig på jobbet och allt här hemma. Det är kanske inte undra på att söndagar blir just sönderdagar =)

Under alla omständigheter har vi haft en trevlig helg trots att vi missade bästa vännens 40 års firande i Örebro. Vi får helt enkelt se fram mot julafton och i väntan på den ta en dag i taget.

Veckans träning ligger på halt tills feber mm släpper för min del och under tiden surfar och läser jag på allt som har med träning att göra.

Nu ska två slitna föräldrar ta en kopp te och försöka planer kommande veckas alla aktiviteter och sen väntar programmet The Event, det brukar inte var så lugnt det heller men jag slipper i alla fall städa efter dom.


Väl mött nästa vecka mina vänner, Peace Love och Löparskor!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Inte roligt att ta hand om barn när man själv är sjuk ;)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tjing! Vardagspussel och barndrama á la x-årskris :-) Vad vore livet utan dem...? Jag hoppas verkligen du kryar på dig och får ytterligare "andningshål" under passen :-)

    SvaraRadera
  3. Lennart tack det går framåt.

    Magnus tack du har genomskådat min träning =)

    SvaraRadera