tisdag 19 oktober 2010

Tack för alla råd


Fick svar idag på mina blodprover avseende efterforskningen varför min trötthet inte släpper. Jag var rädd för att min viktnedgång skapat obalans av järn eller någon annan brist. Alla värden var OK, gröntljus, bara att köra.

Dock finns det två värden som stack ut men fortfarande inom normalspannet med god marginal. Socker och kolesterol inget dramatiskt som läkaren sa och det finns faktiskt inga studier som visar att du lever längre om du sänker dessa komponenter. Men det ser snyggare ut i journalen om du rättar till dessa. Fortsatt lycka till med viktnedgången önskade min läkare och skrattade och jag med =)

Så nu fortsätter satsningen i full karriär med fullt stöd från Ingmarie som knåpar med ett träningsupplägg, kan inte låta henne enbart jobba med min vattenlöpning.

Nu är det inhandlat ett par nya långa löpartights, har provat alla råd utan någon vidare framgång. När så väl nya numret av RunnersWorld dök upp i brevlådan och hade ett test till råga på allt så slog jag till.

I morgon bär det av mot badhuset igen och ett pass vattenlöpning.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar