tisdag 5 oktober 2010

Mätt och glad


Tänk nu har vi firat min mors 69 års dag och jag minns som igår när vi firade hennes 40 års dag =) Tiden går med galopp språng och mätta blev vi även denna födelsedag.

I morgon bär det av på en ny runda med apostlahästarna, dock med ett något annorlunda upplägg en tidigare på inrådan av Ingmarie. Det bygger på att jag ska försöka hålla mig igång något längre med lite lägre intensitet. Med detta uppfyller jag tre saker, 1 slitaget minskar jämfört med korta snabba rundor, 2 inte lika påfrestande psykiskt vilket borde hålla motivationen uppe, 3 lite längre energiförbrukning så även fettdepåerna får sig en duvning.
Upplägget ser ut som följer:

* total tid 50 min
* 10 min uppvärmning med rask gång
* löpning kontrollerad med olika typer av intervall 10 x 2 minuter
* gåvila mellan intervallerna 1 minut

Ser det inte härligt ut tack Ingmarie för hjälpen förstår inte varför jag kläckte detta själv =P Pannbenet satt ivägen och ville bara prestera kilometertider. Tur det finns förståndiga personer som kan tala en till rätta när jag fort och fel.

Peace Love och Pannben!

3 kommentarer:

  1. Ja du! Hon är klurig den där Ingmarie :-) Jag har gjort samma reflektioner - "varför tänkte jag inte på det själv?" har dykt upp många gånger :-) Jag ska för övrigt lyssna på henne själv idag och ge mig ut på en snigelrunda... Bra jobbat! Å du - smarrigt marängberg!

    SvaraRadera
  2. Enkla lösningar är alltid bäst. Ingmarie är bästa tränaren.

    SvaraRadera
  3. Anneliten helt klart att den där Ingmarie har en fantastisk förmåga att trycka på rätt knappar. Ännu bättre blev det idag lördag =)

    SvaraRadera