tisdag 1 mars 2011

Total hjärnkaos och anatomipanik


Idag kände jag mitt första riktig hjärnsläpp i skolan. Under våra timmar i skolbänken lyckades jag blanda ihop precis allt, uppleva en total blackout så fort läraren frågade mig något. Kan säga att jag kört huvudet i inlärningstrappans bakkant och kommer inte loss.

Jag har inte räknat alla ligament, leder, senor, muskler, skelettstrukturer, bursor, fästen ursprung och broskfogar vi ska lära oss på latin, tror att det passerar i alla fall 300 sträcket lite drygt. Så kanske inte så konstigt att jag önskar uppgradera mitt USB-minne mellan öronen en månad innan tentan.

Då gick det enklare med träningen idag trots en inte så lite gnällande träningsvärk i baksida lår och ljumskar. Ingen pardon när jag kom hem utan upp 60 minuter på testcykeln med en kadens på 97 / minut. Rapport och prisutdelning från VM i Oslo höll mig sällskap, så nu vet jag att min kursare Marthine från Norge kommer vara än malligare i morgon =) med sin ursnygga VM-lusekofte.

I morgon är det ny fart på elevkliniken och träning på kvällen med gymbollen för corestabiliteten och lite gummisnodd för bröstrygg och ljumskar.

Peace Love och Löparskor!

3 kommentarer:

  1. Du skriver så trevligt och målande Jeppe!!!!
    Kram/Kyllan

    SvaraRadera
  2. All den alternativträning som du kör påminner mig om hur dålig jag har varit på just den saken under senaste tiden...

    Riktigt bra jobbat av dig tycker jag!!

    SvaraRadera
  3. Tack Kyllemull kram J

    Tack Carina, gör allt för att grunda så löpträningen ska bli en fröjd =)

    SvaraRadera