tisdag 15 mars 2011

En extra vilodag


Planerna att ge sig ut på löpning ikväll kom lite på skam då jag missat (glömt faktiskt) att hustrun skulle jobba ikväll. Det är i och för sig inte hela sanningen då vi hade lektioner idag på stretchbehandling i samband med massage, vilket gav mig lite oväntade effekter.

Dagens muskulatur som vi gick igenom och övades på var, adduktorerna som på mig var en svår nöt att knäcka där är jag grymt stel. Vidare brottades vi med quadriceps muskulaturen vilket är lårets framsida. Här klarade jag mig riktigt bra, förvånande bra längd på min muskulatur mot vad jag väntade mig. Det krävdes en förstärkt stretch för att reta mig ordentligt och det gjorde det, tom fula ord kom över mina läppar=)

Det är inte vanligt med fula ord om jag inte tittar på fotboll eller hockey, ja det ska vara bilkörning då da i Stockholms rusningstrafik =P

Med andra ord kände mig lite sliten och instabil i muskulaturen ikväll så det blev ryggläge med nya numret av Runnersworld framför ögonen. Erik gjorde mig sällskap med 'Hurra för Kalle' på svtplay.se/bolibompa, sämre kan man faktiskt ha det.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar