Idag när jag stod på T-centralen så blev jag AKUT hungrig och biljett kön..... det finns inga köer bara en elektronisk anslagstavla där nuffrer rusar förbi. Dessa nuffrer sköts av någon dator så när man frågar om hur lång väntetiden är så hänvisas bara till datorn och den elektroniska tavlan.
Efter en halvtimmes väntan knövlade jag ihop kölappen och sprang till tåget som skulle gå om 2 minuter, inget att göra att det var min tur om två nummer (som ingen kunde tala om när det kom upp på den elektroniska skärmen). Väl på perrongen och redan 2 minuter efter avgång meddelas det att tåget är försenat med 10 minuter. FXX för SJ då kunde jag fått mitt pendlar kort och sluppit köpa enkel resa i morgon bitti.
Till detta kommer att Garmin vägrar att svara på mina frågor varför jag fått tillbaka en utbytesklocka Garmin 310xt med samma fel på som den jag skickade in. Jag har snart betalat lika mycket i fraktavgifter för klockan som en Polar var dyrare som jag egentligen ville ha.
Jag tycker inte om att lida av I-landsproblem men ibland rinner det över. Hur länge ska jag behöva vänta på en fungerande klocka som kostar 3500 kr?
Tyvärr fick min hustru klä skott för min frustration och hunger, ibland är det tur att vi redan är gifta =)
Peace Love och Löparskor!
Hej Jesper!
SvaraRaderaIbland är det så här bara...... I morgon är det en ny dag.
Med tanke på vad som händer i Japan så är våra problem väldigt triviala.
Vissa dagar är så där... Jag blir skogstokig om jag inte får mat. ;-) Men som sagt var, se till att ha lite nödproviant i väskan! :-)
SvaraRaderaLennart, kan inte annat än att hålla med där av min frustration av att behöva brottas med mina I-lands problem. Tror dessvärre men hunger spelade mig ett spratt.
SvaraRaderaIngmarie, då vet du =),ska försöka få tag på ett recept på hemma gjorda energibars att ha med mig. Tror jag såg det på Marathonmias blogg.
De flesta in min omgivning ser till att hålla mig mätt - det är tydligen tydligt att mitt humör inte är nådigt när blodsockret sjunker. Och Garmin - de är helt enkelt kassa på service.
SvaraRadera