söndag 6 mars 2011

Jaha ja något bet mig i vaden

Tänk vad saker händer utan förvarning och jag vet faktiskt inte vad jag ska göra åt det. Var ute på min långrunda i lördags, veckans träning har gått oförskämt bra trots mycket i skolan. Plötsligt är det någon som hugger mig i vaden, lite snopet tittar jag mig om men ser ingen 'hund'.

Otrevlig känsla smyger sig in det där gjorde lite väl ont inte liksom ont som det kan göra och sen gå över. Jag var 30 minuter in i löpningen så en bit hemifrån klockan 07:30 på morgonen. Hmm smärtan i vaden kändes när jag tog ett normalt löpsteg men inte när jag kortade av steget och tassade fram. Sagt och gjort jag tassade hem närmaste vägen så mitt så himla bra pass blev ett lugnt tassande pass på totalt 50 min.

Idag när jag kör tåhävningar så förnimmer jag en svag känsla bak i vaden, urkan vad göra. Dagens träning blev istället 60 minuters testcykel i gränslandet till pulszon 3 för att få lite blod genomströmning i benen. Därefter körde jag tre pass med Kettlebell med stenhård inriktning på överkropp.

Vad göra med löpningen nästa vecka får jag känna mig för och ska ta ett snack med coach Ingmarie.

Tills vi höres igen, Peace Love och Löparskor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar