fredag 9 juli 2010

Rätt eller fel.....

Rätt eller fel är lite knepigt ibland som småbarnsförälder. Avgörandet är oftast i betraktarens ögon om det nu inte är livshotande.

Jag känner igen mig i vår son Carls 5 åriga livskris, vällingkrisen med stort V, jag var lika dan i hans ålder. Han vaknar nu varje natt flera gånger och önskar mer välling med höga gutturala läten i dagis vokabulär. Detta medför att hans båda föräldrar drabbar av klara sömnstörningar och surhetsgrad mot varandra på hög nivå.

I natt resulterade ordkampen med Carl att han somnade hans moder somnade och jag klarvaken 02:15. Det var till och med så dramariskt i detta ordkrig att Cazita vår hund smög ner på undervåningen för att få sin skönhetssömn. Vilken tur att småttingarna vaknar om fem timmar och serveras frukost i forma av välling.

Jag förstår Carl det kan inte finnas något bättre än att i vargtimmen, dock något tidig sådan i natt, få sig en varm och skön känsla i magen och somna om. Problemet är att vi i vår familj inte har vare sig hemhjälp eller vällingautomat på pojkarnas rum. Eller för den delen brist på mat i vårat hushåll. Med andra ord det är vanans makt som ryar i en femårings lilla kropp. Det är hustrun som är både hemhjälp och välling automat på två ben. Vi har försökt att få Cazita att bistå oss på bästa sätt men hon yrar någonting om arbetsmiljö och fackliga regler. Varför hjälper inte Herr Scheutz till då undrar ni, jag duger inte så enkelt är det. Men somna om kan jag inte för det.

Jag får ta lite varm mjölk och räkna får. Det finns inget skönare än att ha något varmt i magen och somna om, trots att jag är pappa och nästan 4 decennier äldre än Carl.

Peace Love och Löparskor ......zzZZzz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar