fredag 9 juli 2010

Tänk så lite som krävs


Wheeee klapp klapp klapp efter dagens pass hos Rubin McRae på AccessRehab är jag galet glad. Vilken trevlig man och vilket kunnande avseende fysiologi och löpning.

Vi gick igenom min muskulatur från midja och nedåt där han förklarade vad och hur jag behöver träna för att ges ett optimalt löpsteg och minska skaderisken.

Detta gjordes genom att jag hängde ömsom stod olika rep (RedCord core training) och remmar samtidigt lyfte spände och belastade framför allt mina ben och bålstabilitet. Till och med jag kände när andra muskler tog överhand för att avlasta svagare muskler. Det var som en aha upplevelse att förstå varför jag springer på det sättet jag gör, och vad jag tjänar på att träna viss muskulatur till ett bättre löpsteg.

Efter en timme var jag helt slut men lycklig nu är jag på G =) Rubin kommer att skicka mig ett träningsprogram anpassat efter det han såg. Vi kommer sedan att ha uppföljning efter 6 veckor för att stämma av hur jag ska träna vidare.

Jag rekommenderar alla löpintresserade att göra ett test som detta det ger en kunskaper som ni verkligen har nytta av i er fortsatta träning.

Peace Love och Löparskor till Er!

1 kommentar:

  1. Åh jag hoppas och tror att det här blir jättebra! Ska bli spännande att höra vad du hittar på! Hoppas du får sova i natt...

    SvaraRadera