fredag 10 september 2010

Reglerad eller regler!?

Jag har alltid levt efter regeln att så som du själv vill bli behandlad så ska du behandla andra. Det ska tilläggas att det har varit med varierande framgång beroende på vilka människor jag mött i livet. Alla har vi ett fritt val men det är tråkigt när det falerar, det tycker i alla fall jag men troligen inte motparten.

Jag försöker att hjälpa mina barn till denna insikt i livet men märker att det råder helt andra krafter i deras sociala omgivning. Öga för öga tand för tand härskar till och med på dagis. Kanske egentligen är där det kan accepteras då det gäller att lära sig att det inte är en framkomlig väg i livet. Men sen då....

Frågan är om jag är en döende relik men jag fortsätter att producera motbilder mot det rådande klimatet i samhället, men det är inte lätt i alla sammanhang när valdebatten går på full muff i TV.

Nu ska jag dricka kaffe med min pappa och försöka hinna med en löprunda i kväll.

Trevlig helg och tills vi möts igen Peace Love och Löparkor!

2 kommentarer:

  1. Du är inte den siste som tänker så! Jag brukar försöka tänka att de som lever "hårt" inte kan och vet bättre just nu. Tycker mest synd om dem. Det viktiga är att leva så man mår bra med sig själv och sover med gott samvete. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Ingmarie mycket tänkvärt!

    SvaraRadera