onsdag 8 september 2010

Lillebror sliter på!

Jaha 45 år 83 kilo tung och ynka 3 kilo kvar till målgång och det har tagit imot de senaste 3 veckorna rejält.

Förra veckan kunde jag lite smidigt glida undan med halsont (sanning faktiskt). Men denna veckan startade med ett kort löppass på 5 km med öppnings km på 5:15 och 5:05. Sedan kom tröttheten och vid 4 km försvann löpsteget. Snubblade hem som en skitsur gnuhane som missat hela grejen med honorna, ja ni fattar säkert.

Idag stod styrketräning på programmet och som tur vad så har jag ju lillebror som peppar, stöttar, tjatar och på något underligt sätt får alltid ur de sista dropparna ork. Sitter nu med darrande armar och rygg, fy vilken träningsvärk jag kommer ha i morgon, men samtidigt så lycklig av alla lycko hormoner som studsar runt i huvudet =)

Fortsätter vi såhär så är jag snart en 45 årig trebarnsfar med en kropp som fanns typ runt 1995 senast =)

Hoppas ni har haft en lika härlig kväll som jag, Peace Love och Löparskor!

1 kommentar:

  1. Och du! Det var inte längesedan du inte sprang alls!
    Kämpa på! Slit lönar sig. :-)

    SvaraRadera