tisdag 14 september 2010

Lugn runda i njutartempo


Dagens runda blev något begränsad tack vare nattens avsaknad av sömn. Jag var väldigt trött vid 21:00 då jag masade mig i säng och låg och småpratade med hustrun. Somnade efter 21:30 någon gång men vaknar klarvaken ven 23:30 och kan inte somna om.

Det är liknande symptom som i somras och med tanke på allt som hänt och händer så är det i och för sig inte så konstigt att hjärnan är på högvarv. Sömnen bestod i att jag somnade när Jessica for med barnen till dagis vid 7:15 någon gång och varade till 09:12. Lite luggsliten så åt jag en tallrik havregrynsgröt med hemmagjord krusbärssylt min senaste favorit.

Dock har jag laddat upp för i natt med två böcker av Karin Alvtegen efter rekommendation av http://annelitenmottanteliten.blogspot.com/ som skriver så himla bra på sin blogg.

Efter en och annan läsning om triggerpunkter och muskelfästen bestämde jag mig för att en liten runda får det allt bli. Tack och lov för det känner mig mycket piggare men nytt syre i kroppen och lite välsprugna ben.

Efter 10 minuters uppvärmning med lite MAQ rörelser så bar det iväg med långärmad tröja, knälånga tights och favorit skorna på foten. De 4,5 km jag avverkade gick i lugnt njutartempo kroppen hann liksom med så jag var sådär svenskt lagom trött när jag slängde mig in i duschen.

Nu bär det av till Eskilstuna för att hämta Nathalie som ska till tandläkaren.

Peace Love och Löparskor

3 kommentarer:

  1. Fy bubblan vad jobbigt! Men snygg logga! Hoppas du sover gott i natt

    SvaraRadera
  2. Tack Ingmarie riktigt nöjd med min skapelse och det ser ut som om natten kan bli god =)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du sussade gott. Själv har jag sovit urkasst. Skyller på månen. ;-) (P.s. kan absolut kolla ditt löpsteg men mycket handlar det om att stärka framsida lår och att öva, öva, öva på att springa.:-) )

    SvaraRadera