torsdag 2 juni 2011

Klara färdiga gå!

Nu äntligen är ett delmål klart, jag kan nu titulera mig diplomerad Idrotttsmassör och certifierad Massage Terapeut.

Gårdagens avsked av lärare och kursare var mer omtumlande än jag föreställt mig. Det känns tomt att inte ha den dagliga kontakten med dom, men jag tror att det är många som jag kommer hålla kontakt med. Jag har växt enormt som individ i denna utbildning, den har varit en lika fantastisk resa i själen som i huvudet. Ny kompetens som får blomma ut både genom mina händer och min själ. Jag fullkomligt bubblar av förväntan att börja min nya yrkeskarriär.

Det har varit en lång resa under våren och utan mina fantastiska lärare som hela tiden har trott på oss elever och varsamt med stor yrkesskicklighet tränat oss i vad vår profession kräver. Jag har idag en trygghet i min kunskap som gör att jag med betydligt större förståelse för mina patienter och samtidigt fått en enorm ödmjukhet inför vad mina kollegor i branschen kan.

Min resa som terapeut har bara börjat men jag har fått en kick start tack vare min fantastiska lärare och övrig personal på Medicinskt Kursforum.

Ett stort tack till er alla som bidragit till den jag är idag utan er hade det varit omöjligt.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar