söndag 29 maj 2011

Nästan 10 km


Dagens träning gick i ett skönt behagligt tempo över 10km. Tanken var att jag inte skulle ta ut mig utan försöka hålla ett jämt tempo utan syra i musklerna. Det innebär att jag var tvungen att anpassa farten efter terrängen och inte dra på i uppförsbackarna eller rulla på fritt utför. Till detta ville jag även behålla ett lätt tassande löpsteg hela vägen.

Till min stora belåtenhet lyckades jag hela vägen även om benen ville springa iväg i mellan åt i rasande fart. Jag hade mycket krafter kvar när jag kom hem och kunde lätt ha sprungit en bit till men jag avstod.
Lättad och glad efter ett utmärkt träningspass tog jag mot svärföräldrarna för att fira morsdag med princesstårta och bullar. Det var länge sedan kaffe smakat så gott =)

Eftermiddagen och kvällen kommer att tillbringas som matchdelegat på Dalvallen i Dunker mellan Dunkers IF och Skogstorps GOIF Div 5 damer.

I morgon och på tisdag gör jag mina slutprov på skolan och är därefter diplomerad Idrottsmassör och Certifierad massageterapeut så det är bara att ni bokar in tider =P

Peace Love och Löparskor!


2 kommentarer:

  1. Jag antar att jag kan säga STORT GRATTIS nu! :-)
    Synd dock att du bor så långt bort...
    Och vilket härligt löppass du fick till. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Ingmarie, så långt bort är det inte jag är titt som tätt hos kunder i Stockholm, så jag planerar att hinna förbi och plåstra om din ben med lite läkande massage. Måste ju få en chans att betala igen för all positiv energi och feedback på min träning =)

    SvaraRadera