söndag 25 april 2010

Jaha första sjukdomen sen jag började träna på allvar har slagit till. Mina onda aningar från igår var inte helt obefogade. Fyra månader nästan utan sjukdom måste endå vara någon form av rekord för mig som småbarnsfar vilket jag sätter högt upp på prishyllan.

Idag blir det lite vila med andra ord. Tänkte dock försöka baka lite matbröd i vår magiska bakmaskin som snart fyller hundra bröd sen farsdag förra året. Blir ett rågsiktsbröd med katrinplommon, aprikos och linfrön. Ah när jag nu har rabblat halva innehållet så här kommer resten, olivolja, salt, mörk sirap, 750 gram mjöl, torrjäst. Har även bakat med surdeg som Herr Zandelin tillhandahöll. Han är en riktig guru (vilket han själv inte vill kännas vid) på surdeg. Det blir så mycket godare, tyvärr får jag inte till dom surdegs starterna vill liksom inte sura till sig rätt. Det blir bara en blaskig röra i mina burkar =\

Blev faktiskt lite förvånad idag när jag steg upp ingen mage i vägen när jag tittar ner på mina fötter, ett stort leende spreds över hela mig. Dock finns en hel del löst på magen och i midjan kvar så de där 5 kilo till september blir att jobba på =)

Har nu på morgonen funderat lite över det där med mitt löpsteg. Det visade sig att jag trippar fram med väldigt mycket utåt rotation på fötterna. Om jag däremot trycker ifrån med fotbladet så jag kommer högre upp i löpsteget och så får jag även en rotation i höften som gör att min fötter pekar mer i löpriktningen. Jag har även tränat efter Anders Szalkais löpskolning som ni kan se här www.marathon.se . Är dock lite förvånad över hur mycket jobbigare det är att springa på det sättet så är det rätt? Skulle vilja träffa någon som tittade på mitt steg och gav tips om hur jag kan förbättra det för att undvika skador och öka min löpfart framöver. Har ni några tips vem jag kan kontakta så hör gärna av er.

Njut av solen om ni kan och förnim att livet inte bara handlar om måsten utan en stor portion livsglädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar