onsdag 28 april 2010

Barn o Tomater

Ännu en middag med den ständiga kampen om tomaten! Mina kär barn har vissa aversioner mot sallad och tomater. Gurka är en grönsak dom kan leva på men just tomater är en kamp på liv och död.

Carl 5 år skriker rakt ut att han tycker tomaterna är sura. Min dotter Nathalie 11 år sitter och kväljer och dricker litervis med vätska efter varje tugga. Hjälper inte ens att jag viftar med godisförbud =) Försöker förgäves påpeka att det kanske är idé att blanda maten och inte spara allt som är äckligt till sist. Tydligen är det ett helt idiotiskt förslag enligt min dotter då hon låser in sig på toaletten med all världen okvädesord efter sig.

Lille man Erik 2,5 år höjer dock denna ädla grönsak tomat till skyarna och smaskar i sig som om det gällde livsuppehållande medicin.

Tydligen ska jag själv straffas för att jag och min pappa startade antisallads förbundet som liten. Antingen är denna ståndpunkt en oförklarlig genetisk revolution eller så har någon skvallrat.

Märkligt jag som under vissa perioder velat konvertera till vegetarian. Det är inte alltid äpplet faller nära trädet!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar