onsdag 28 april 2010

Snor längtan och träning

Fjärde dagen av min förkylning och ingen bättring i sikte. Men en massa tid att läsa bloggar träningstips och diverse andra löparrelaterade utrustningssidor.

Jag vill slå ett slag för följande artikel på marathon.se vilket ligger helt i min träningsfilosofi redan. Allt för många av mina tidigare långdistanspass har spolierats på grund av en för dålig musokulär balans i kroppen inte bara benen.

När jag väl kommer igång igen förhoppningsvis på lördag så är mitt motto hellre en dag för mycket vila än ingen vila alls. Jag måste lita på min erfarenhet av min kropp och lyssna, inte bli för ivrig att nå resultat. Mitt mål är och förblir 85kg i september sen blir det fokus på km-tider, mina 103kg i januari känns väldigt långt borta!

Gör några extra crunches idag och skicka den energin till mig =) //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar