lördag 4 augusti 2012

Alla dess acronymer..... men denna var bra!

Jag har hittat en ny favoritövning som jag har lovat mig själv att jag ska klara av innan nyår. Det är en av dessa akronymer som är så populära nu för tiden. Jag minns för min del, akronymens barndom när det bara fanns IBM, PC, DOS att hålla reda på =) Men det var heta förkortningar att slänga sig med.

Från boken effektiv funktionell intensiv träning av Jonas Flank, Jaime Contreras och Malin Tittonen
Begreppet är EFIT och ni som är pålästa vet säkert redan var det är men för mig är det nytt tills www.idrottensbokklubb.se damp ner i brevlådan. Gymnastikförbundet och korpen har redan utbildningar för instruktörer i detta. Tanken är dock att det ska var så enkelt att utföra så du behöver inte vara expert eller fullfjädrad crossfit atlet för att använda sig av detta.

Tanken är att det ska vara en träning som är tuff och tids effektiv. Detta upplägga hittade jag i boken Efektiv Funktionell Intensiv Träning (EFIT) som är skriven av Jonas Flank, Jaime Cintreras och Malin Tittonen. Ni hittar boken här .

Så nu kör vi än så länge kommer jag inte runt ett varv i cirkeln men till nyår ska jag klara hela 10 minuter!!!

Peace Love och Löparskor!

1 kommentar:

  1. Det där är toppen! Så kör jag i princip alltid. Kort, hårt och effektivt. Visste inte att det hade så fint namn. ;-)

    SvaraRadera