onsdag 15 augusti 2012

Inferno i gymet

Jag blir alltid lika förvånad när det händer och tack och lov är det inte så ofta.

I går när jag gick till gymet hade jag egentligen ingen lust att träna. Kände mig trött och lite håglös, men vis av mina träningskompisar vet jag att det släpper bara när jag väl kommer igång.

Passet bestod av ett antal skulder och rygg övningar ingen av dom direkt tekniskt svåra. Men så var det där med marklyft just denna dag. Jag har egentligen alltid haft svårt med den rörelsen då jag tar i för mycket med armar  och bröstrygg. Men sista veckorna tycker jag att det ha lossnat då jag övat övat övat övat övat.

Ha samma vikt som förra veckan men Fxx vad jag fick slita och tokigt blev det. Envis som synden som jag är genomförde jag mina set och repetitioner. Borde så här i efterhand kanske gått ner några kilo från de 90 som jag vanligtvis ligger på. Luften gick liksom ur mig efter marklyftet och allt kändes tungt genom hela träningen. Min kropp somnade om helt enkelt och boosten av att träna uteblev.

Idag har jag sjuk träningsvärk och en erfarenhet rikare. Nu saknar jag bara en massör som kan hjälpa mig, så jag får väl lägga mig på foam roller och gnugga lite.

Jag kommer bli en sjukt envis och  grinig gubbe med hatt när jag når den åldern, det bevisar gårdagens träning. Det blir lite lätt löpning och smidighets övningar  idag runt brandstationen för att komma tillbaka till livet.

Vill ni veta mer om marklyft så titta här, tänk att en så enkel rörelse går att komplicera så mycket av mig =)

Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Det är nackdelen med att vara massör. Att man inte kan massera sig själv. ;-) Och jag tror inte du kommer bli en grinig gammal gubbe med utan en pigg och alert äldre gentleman med pliriga ögon. :-)

    SvaraRadera