måndag 30 juli 2012

Det nya handslaget....

Även jag använder mig av det men när ändrades denna tradition. Vi såg det under fotbolls EM inför varje match. I går efter Formel 1 i Ungern såg jag det på podiet efter målgång. Överallt i OS där jag letat alltid den nya handrörelsen.

Jag är uppfostrad att ta i hand på ett klassiskt sätt där du sträcker fram handflatan i armens längsled. Men någonting har hänt vi tar varandra inte i hand längre när vi hälsar eller gratulerar framgångar. När tog denna tradition slut. Nu för tiden är det något mellanting mellan handslag och 'high five'

Kan inte bestämma mig om det är bra eller inte. Det ser ut som det går fortare att tacka av ett lag i fotboll men varför då hälsa domaren med samma gest. Jag börjar väl bli gammal och håller fast vid gamla traditioner.

Innebörden ser dock ut att vara den samma så bara för mig att anpassa mig till den nya världsordningen.

Peace Love och Löparskor!

1 kommentar:

  1. men "lillebror" inte börjar du väl bli gammal...eller? Pok/"Storasyster" Kyllan

    SvaraRadera