fredag 17 augusti 2012

Rör på er folket.....

Märklig stämning det är på många håll i landets tidningar och diverse bloggar. Löpning börjar ses som allt från en neurotisk livs stil, överklass sport och bara en fluga.

Foto Erik Englund www. helahalsingland.se
Jag har sprungit till och från sedan i början av 80-talet så jag börjar få lite skinn på näsan. Visst det är en boom i löpning sedan ett par år tillbaka och det skrivs mycket om det. Minns hela golf boomen från 90- talet och framåt. Från överklass sport till folksport, det var raj raj i diverse tidningar då också.

Orkar inte riktigt hetsa upp mig trender kommer och går och kommer så göra även under min återstående livstid se så där 40 år om jag följer statistiken. Trivs med att det finns mycket löpar prylar och färger att variera mig med.

Är det inte det viktigaste att människor rör på sig och motionerar för hälsan. Sen vad hon gör är väl inte så viktigt. Men som någon förnuftig person skrev, vissa vantrivs när dom får få besökare på sina bloggar så.......  

Ut och rör på er folket, peace love och löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar