onsdag 25 juli 2012

Det ska va gött o leva.....

Min svägerska har en slagdänga hon alltid sjunger när vi träffas och jag tycker den är lika träffande varje gång. Men ibland glöms det liksom bort när jag får för mig att det finns massa måssten i livet. Vi väljer faktiskt fritt vår väg i livet.

Idag har det varit en härlig dag med mycket sång i hjärtat. det ska va göt...... äntligen har jag fått upp vår skärmvägg på uteplattsen. Äntligen slipper någon att trilla ned i källar trappen. Det må inte var så högt drygt 3 meter men jag tror att dom skrubbsåren inte blir att leka med.  Arbete var grymt intensivt på sommarens varmaste dag, 33 grader toppade vår termometer. Okej ingen officiell siffra men det räcker med lokala toppnoteringar för min del. Svetten flödade så jag tappade minst 2 kg i brådrasket.

Sen bar det iväg till gymet för en skön härlig omgång för kroppen medans hustrun och barnen for iväg till Hosjön för att bada. Sen hem och laga mat, grillade kycklingen på utegrillen, dundrade ihop en potatisgratäng och en sallad med sommaren primörer. Som tack fick jag en GT genom fönstret av min älskade hustru.

I morgon är det dags för intervallträning igen ska bara hjälpa mina kunder på förmiddagen. Kan livet vara bättre, det ska va gött och leva annars kan det kvitta?

Peace Love och Löparskor!

2 kommentarer:

  1. Håller med...det skall vara gött å leva...bra med skärmväggen :-)/Kyllan

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter och jättefint blev det med skärmväggen. Hur har det gått med seglet? Stor kram till alla mina nära och kära....:-)

    SvaraRadera