måndag 2 juli 2012

Att det ska vara så svårt!

Tänk att vissa nätter vid 04:30 så vaknar jag klarvaken som om jag för sovit mig. Det är ofta i samband med någon mardröm och det går bara inte att somna om. Det är dock lite lättare som denna morgon då det är strålande sol och fåglarna sjunger.

Jag har länge funderat på vad det kan vara som triggar detta. Tyvärr eller snarare skönt.... är det inte oftare att jag inte ser något mönster förutom ett. Går jag och lägger mig före 22:00 så inträffar det nästan alltid. Det är säkert inte konstigt är väl utvilad då.

Försökte ett tag att träna på kvällen vilket gjorde att jag aldrig somnade då jag fick myror i benen och allmänt speedat tillstånd. Somnade tidigast fram mot 02:30. I och för sig vaknade jag inte heller i ottan utan snarare när hela förmiddagen gått.

Jag har på senare år kommit fram till slutsatsen att kroppen vill upp och utnyttja dagen helt enkelt vilket förklarar sommarens tidiga uppgång. Men vintern då, hmm är nog inte närmare lösningen ändå.

Varför inte träna då undrar ni, jag har försökt i omgångar men antingen är jag för lat eller så vill inte kroppen helt enkelt. Jag kommer inte igång helt enkelt det är som kroppen fortfarande sover när jag försöker träna.

Apropå träna så är det ny vecka och ny härlig träning står framför dörren men först ska jag ta och torka golven efter en hund som är lite sur på sin husse och matte som bara grejar med huset.

Peace Love och Löparskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar