lördag 14 juli 2012

Framgång kräver sina offer

Japp jag har alltid förundrats över löpare som springer utan tånaglar på grund av blånagel. I mina öron har det alltid låtit så smärtsamt så dessa människor måste vara gjorda av stål.

I går var jag ute och sprang i mina backar för uppvärmning före gymet. Efter ett sett med sittande rodd så fastnar jag med tån i en bult som låser fast en ställning i golvet. Vet faktiskt inte hur jag lyckades men jag kommer inte göra om det att träna utan skor i gymet. Vips så hade jag en knall blå långfinger tå utan nagel. Nageln hängde på tre kvart så den var bara att rycka bort.

Hustrun kom med ilfart med kompress och choach tejp och så var det bara att träna vidare. Det verkar dock inte vara någon större blödning i tå lederna så det bör snart gå över på ett par veckor.

Hur det är att springa med tån det har jag inte vågat provat för jag vet inte om jag är gjord av stål. Det får bli stålhäst före gymet några veckor framåt.

Peace Love och Löparskor!

ps. tyvärr har jag blivit förbjuden av familjen att visa min skadade tå offentligt så er fantasi får flytta lite gränser så förstår ni ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar